Czy przeglądając wpisy na Facebooku od razu rozpoznajesz treści osób, które obserwujesz, czy musisz je specjalnie wyszukiwać?
Jak wśród innych prezentują się Twoje posty?
Dlaczego o to pytam? Po to by uświadomić Ci, że wygląd zdjęć i grafik, które zamieszczasz jest równie ważny jak treści, które prezentujesz, bo to właśnie obrazki najszybciej przyciągają uwagę Twoich potencjalnych, ale także aktualnych obserwatorów.
Jak to zrobić, żeby Twoje grafiki były także rozpoznawalne na pierwszy rzut oka?
Istnieje kilka sposobów.
Możesz to zrobić wykorzystując:
1. Twoje logo
Oznacz swoje zdjęcia logo. Nie musisz od razu oznaczać wszystkich fotografii, tylko te na których prezentujesz swoje produkty, usługi, mówisz o promocjach i innych istotnych dla funkcjonowania Twojej firmy sprawach.
2. Charakterystyczny element graficzny.
Wykorzystaj charakterystyczny element graficzny. Najczęściej jest to rozpoznawalny szablon graficzny, powtarzający się na kolejnych grafikach. Umiejętnie zaprojektowany, będzie nie tylko łatwo rozpoznawalny, ale i prosty w użyciu. Zauważ na poniższych przykładach, że pomimo dominującej grafiki poszczególne zdjęcia nadal są widoczne i na pewno nie zginą wśród innych.
3. Styl fotografii
Na styl fotografii może się składać wiele elementów :
– tematyka zdjęć
– kolorystyka
– sposób obróbki zdjęć
– sposób kadrowania
– wykorzystanie światła
– wykorzystanie perspektywy
– fotografowanie scen dynamicznych lub statycznych
Jeśli sama wykonujesz fotografie do swoich mediów społecznościowych zastanów się jakie zdjęcia najlepiej oddają styl Twojej marki, które z powyższych elementów wykorzystujesz i w jaki sposób. W jakich kolorach najczęściej fotografujesz? Czy lubisz czyste i jasne kadry, czy raczej ciemne, tajemnicze? Minimalizm czy Vintage? Czarno-białe czy kolorowe? Z elementami nawiązującymi do natury czy nowoczesne?
Dzięki usystemetyzowaniu tych elementów może uda Ci się wypracować Twój własny oryginalny styl. Spróbuj.
Ja staram się, by zdjęcia których używam były jasne i zawierały elementy w kolorze morskim, turkusowym lub niebieskim.
Niektóre z nich robię sama, inne pochodzą z banków zdjęć.
4. Charakterystyczna kolorystyka.
Dobrze dobrana kolorystyka to świetny komunikat dla odbiorcy.
Czy wiesz jaką tematykę porusza osoba, która zamieszcza na swoim fanpage poniższe grafiki? Nawet nie musiałaś czytać. Sądzę, że od razu zgadłaś:)
5. Rozpoznawalna typografia
Typografia czyli inaczej fonty, styl pisma czy popularne czcionki, których używasz, również mogą być Twoim wyróżnikiem.
Jesli zawsze będziesz stosować ten sam zestaw, zacznie się on Twoim obserwatorom kojarzyć z Tobą. A to bardzo pozytywny objaw.
Dlatego raz zdecyduj się na konkretny font i zawsze go używaj, wtedy wszystkie nawet te drobne elementy będą pracować na Twoją korzyść.
Który z powyższych sposobów przygotowywania grafik podoba Ci się najbardziej? Podziel się swoją opinią w komentarzu.
A jeśli potrzebujesz pomocy w opracowaniu swoich projektów, chętnie pomogę. Napisz.
Zostaw Komentarz