with Brak komentarzy

Dlaczego Twoja identyfikacja wizualna wydaje Ci się nudna?

Nuda. To jedno z określeń, z którymi najczęściej mam do czynienia podczas konsultacji na temat wizerunku graficznego marek prowadzonych przez Zosie Samosie.

- Zmieniam ciągle kolory, bo mi się znudziła kolorystyka, którą sobie wybrałam, ileż można w kółko patrzeć na jeden kolor.

- Znalazłam nową czcionkę, nie jest taka nudna jak moja.

- Lubię zmiany, nie mogłabym cały czas stosować w kółko tego samego - to nudne!

To autentyczne cytaty z rozmów, jakie przeprowadziłam z klientkami.

Z czego wynika fakt, że z czasem nudzi Ci się Twoja identyfikacja?

 

Przyczyn może być kilka.

1. BRAK SOLIDNYCH PODSTAW, NA KTÓRYCH OPIERASZ WIZERUNEK.

Twoja identyfikacja powinna być oparta o przemyślaną misję, wizję i wartości, a przede wszystkim o preferencje Twojego Idealnego Klienta. Elementy, które stanowią punkt wyjścia do dalszych działań. Musisz wiedzieć dlaczego, o czym i do kogo chcesz mówić?

2. ZBYT SZTYWNE RAMY

Opracowując samodzielnie identyfikację wizualną często dochodzi do tego, że narzucasz sobie zbyt sztywne ramy np.
- idealna siatka na Instagram
- mało praktyczne szablony grafik
- zbyt charakterystyczny styl zdjęć

Nie dajesz sobie przestrzeni na improwizację, na impulsywne, dodawanie treści.
Czujesz, że format Cię ogranicza, z czasem nabierasz niechęci do tworzenia contentu, i tu wkracza irytacja i nuda.

3. CIĄGŁE POSZUKIWANIA INSPIRACJI

Ciągle siedzisz i przeglądasz treści innych osób. I bardzo szybko chcesz wypróbować wszystko, co zobaczysz u innych, na swoich mediach społecznościowych.

To bardzo dobrze, że starasz się być na bieżąco z trendami, że chcesz wprowadzać nowości u siebie. Ale nie rób tego jeden do jednego. Przefiltruj nową koncepcję przez swoją markę, dodaj akcenty, które Cię wyróżniają, zastanów się, czy pasują do Twojego przekazu i jak mogą być odebrane przez Twojego klienta?

4. NADMIAR KREATYWNOŚCI + PROKRASTYNACJA

Połączyłam te dwie cechy w jedną z prostej przyczyny. Prokrastynacja to nie "nic nierobienie", to odkładanie rzeczy ważnych i zastępowanie ich tymi mniej istotnymi.
Łatwo zastąpić trudne obowiązki pracą nad nową kolorystyką. Pracą, której efekty można szybko zobaczyć. Pracą, która daje satysfakcję, przy której można się twórczo wyżyć. Ale także pracą, która bez solidnych podstaw z punktu 1, jest tylko zabawą kolorami, czy formami.

5. STAŁA EKSPOZYCJA

Pracując codziennie nad nowymi postami, przygotowując grafiki na www itd, cały czas masz do czynienia ze swoją identyfikacją i w związku z tym możesz odnosić wrażenie, że już Ci się "opatrzyła"
Ale pamiętaj, że to nie Ty jesteś odbiorcą, a Twój klient, który musi odnaleźć Twój komunikat wśród innych i w związku z tym musi on być charakterystyczny, spójny i Twój.

Daj się poznać, daj się polubić i daj się odnaleźć.

Popracuj nad identyfikacją, a zobaczysz wymierne efekty.

Spójna marka zaczyna się od solidnych podstaw. Spójność to nie ograniczanie i nuda, to kreatywne wykorzystanie wszystkich możliwości oparte na solidnych podstawach.

 

Jeśli odnajdujesz się w tym tekście, jeśli czujesz, że przydałyby Ci się wskazówki jak działać efektywniej i efektowniej, a co za tym idzie skutecznie i spójnie przedstawiać swoją markę, zapraszam Cię do zapisu na listę zainteresowanych moim e-bookiem na temat spójnej wizualnie marki.

Zostaw Komentarz