with Brak komentarzy

Odpowiednio dobrane kolory mają wyjątkowe znaczenie w kreowaniu wizerunku i budowaniu marki.

Kolory wywołują emocje, powiązane są bowiem z z naszym doświadczeniem, wspomnieniami, skojarzeniami, ale także z wpływami kulturowymi.

Ciepłe barwy, takie jak czerwień, żółć czy pomarańcz odbieramy jako bardziej energetyczne. Chłodne czyli niebieskie, zielone czy fioletowe działają bardziej uspokajająco.

Dobrze dobrany kolor w komunikacji wizualnej powinien przyciągać uwagę, wywoływać odpowiednie pożądane skojarzenia, eksponować wyjątkowość marki oraz zwiększać czytelność znaku.

Jak wybrać kolor?

Możesz spróbować samodzielnie popracować nad wyborem koloru. A raczej palety kolorystycznej. Najlepiej bowiem będzie, gdy wybierzesz zestaw 2-3 kolorów, z których jeden będzie podstawowy, a kolejne uzupełniające.

Stwórz tablicę inspiracji.

Na początek stwórz  tablicę inspiracji – moodboard.

Spotkałaś sie kiedyś z kiedyś z tablicą inspiracji – moodboardem?

To narzędzie, które pomaga w początkowej fazie projektowania, pokazać swoją koncepcję, wyłuskać najważniejsze elementy kojarzące się z marką, pewną symbolikę, ale również kolorystykę, a czasem też typopgrafię.

Pomocne jest także w momencie, w którym firma decyduje się na jakąś istotną zmianę, chce dotrzeć do nowych odbiorców lub zmienić strategię komunikacji.

Obrazem bowiem dużo łatwiej oddać charakter marki, jej przesłanie, czy oczekiwany wizerunek, a przede wszystkim kolorystykę.

Jak to zrobić?

1. Możesz po prostu wziąć nożyczki i kolorowe magazyny i powycinać wszystkie te zdjęcia i ilustracje które do Ciebie”przemawiają”i kojarzą się z Twoją Marką.
Następnie poprzyklejać je na kartce.

2. Możesz także zgromadzić wszystkie zdjęcia które Ci się podobają w Internecie w jednym folderze, a potem ułożyć je na jednej stronie np tu lub w innym prostym programie.

Dzięki temu łatwiej przekażesz swoje idee, na przykład projektantowi, który będzie przygotowywał Identyfikację Wizualną Twojej Marki. I łatwo ocenisz jakie kolory najcześciej przewijają się na wybranych fotografiach.

(Narzędzie to będzie także przydatne np przy projektowaniu wymarzonego wnętrza)

Spróbuj stworzyć własną tablicę.
Może Cię zaskoczyć:)

Stwórz paletę kolorystyczną

Aby to zrobić zastosuj aplikację coolors.co.

I tu proponuję Ci najpierw wybrać zdjęcie z Twojej tablicy inspiracji, które najbardziej odpowiada charakterem Twojej marce, które Cię najmocniej  inspiruje. Nastepnie wgraj zdjęcie do aplikacji korzystając z darmowego generatora, klikając w ikonke aparatu. Aplikacja w trybie auto podpowie Ci zestaw kolorystyczny, możesz także korzystając z myszki wybrać swoje odcienie. Utworzoną paletę  zapisz w aplikacji lub wyeksportuj np. jako plik png lub pdf, z oznaczonymi nazwami  kolorów.

I gotowe:)

Podobną funkcję znajdziesz w Canvie

I po wgraniu zdjęcia wygenerujesz gotową paletę.

Kolorystyka

Wybór koloru to także konieczność określenia szczegółowo wybranej barwy.

Kolor powinien być określony przynajmniej w 3 skalach kolorystycznych, najlepiej jeśli będą to Pantone, CMYK i RGB. Pozwala to na właściwe odwzorowanie koloru zarówno w materiałach drukowanych jak i elektronicznych.

Skala RGB

Skala używana przede wszystkim w technice cyfrowej (internet, fotografia, multimedia). Jego nazwa powstała ze złożenia pierwszych liter angielskich nazw barw: R – red (czerwonej), G – green (zielonej) i B – blue (niebieskiej), z których model ten się składa.

Skala CMYK

stosowana jest przede wszystkim w druku wielobarwnym. Każdy kolor składa się w tej skali z 4 podstawowych farb drukarskich – CMYK  ( C – Cyan, M – Magenta, Y – Yellow, K – Black) 

Skala Pantone

– gwarantuje idealne odwzorowanie koloru w druku. Matching System (PMS) to system identyfikacji kolorów opracowany przez firmę Pantone inc. z USA. Kolory oznaczane są numerem (np. 2352) z oznaczeniami dodatkowymi takimi jak fluorescencja, metaliczność itp. Podstawowa skala opisuje 1761 kolorów. Powstają one przez zmieszanie 18 pigmentów (w tym białego i czarnego). wikipedia

Zostaw Komentarz